nedeľa 29. apríla 2018

Inšpiratívne ženy 1: Barbora - mladá nadaná spisovateľka

  
S Barborou som sa zoznámila vďaka Instagramu a som za to nesmierne vďačná. Typ ľudí, akou je aj ona, mám veľmi rada; húževnatá, inteligentná a sčítaná, zanietená pre oblasť, ktorej sa venuje. Spája nás láska ku knihám a čiastočne aj k histórii (čiastočne hovorím zámerne, pretože ja samu seba považujem, čo sa týka vedomostí z histórie, za novorodenca). Veľmi sa mi však páčilo Barborino rozprávanie o jej obľúbených historických osobnostiach nad šálkou čaju. A čo je na Barbore nesmierne inšpiratívne? Napriek tomu, že v podstate ešte len prednávnom začala navštevovať vysokú školu, podarilo sa jej už vydať vlastnú knihu, detektívku s veľmi netradičným námetom a názvom Margaret Raven



1. Ak by si mala odporučiť len jednu knihu, aká by to bola?
Ťažká otázka, ale za mňa to jednoznačne bude kniha Dieťa 44 od Toma Roba Smitha. Táto kniha vami jednoznačne pohne, nedokážete ju čítať bez emócií. Ja osobne som pri nej plakala a takmer nedýchala, keď sa v nej dialo niečo zaujímavé, čo bolo počas celej knihy. Kniha je aj sfilmovaná, ale filmovému spracovaniu sa vyhýbajte ako sa len dá, pretože úplne mení pointu knihy.

2. Z čoho máš strach?
Z výšok, ironicky, bývam na najvyššom poschodí v činžiaku.


3. Čím si chcela byť, keď si bola malá? Kým chceš byť v súčasnosti?
Ako mála som sa chcela stať učiteľkou. Chvalabohu som sa spamätala dosť skoro, pretože ma už v pomerne mladom veku oslovila história a s ňou spojená aj archeológia. A keďže sa nebojím špinavej roboty, ktorej je archeológia plná, pretože sa hrabete v zemi, tak som sa rozhodla ísť týmto smerom.   

4. Čo by robila Barbora v ideálnom svete?
Tak v ideálnom svete by som mala čas na všetko, čo teraz nestíham robiť. Určite by som už konečne dopísala román, ktorý mám rozpracovaný takmer päť rokov. Takisto by som sa mohla stať spisovateľkou na plný úväzok, poprípade fotografkou. Žijem však v skutočnom svete a ak by som niečo také chcela dosiahnuť, tak to vyžaduje len tvrdú drinu a nič iné.


5. Čo považuješ za najlepšie rozhodnutie svojho života?
To, že som v 17 prehodnotila svoj pesimistický prístup k životu a rozhodla sa zmeniť. Odvtedy sa môj život neporovnateľne zmenil k lepšiemu.

6. Ak by ťa malo vystihnúť len jedno slovo, aké by to bolo?
Netypická.


7. Čo ťa v živote najviac inšpiruje?
Iní ľudia a ich životné príbehy. Paradoxne, za svoje vzory a zdroje inšpirácie si vyberám skôr ľudí z minulosti než zo súčasnosti. Mojimi idolmi boli a stále sú napríklad Jacie Kennedyová, anglická kráľovná Alžbeta I.Baldwin IV. Jeruzalemský. Pre väčšinu ľudí sú to celkom neznáme mená, ale osobne si myslím, že títo ľudia toho v živote dosiahli veľa a zasluhujú si omnoho väčšiu pozornosť, než sa im dostáva.


8. Verím v...
Verím v Boha a v to, že všetko sa deje pre niečo a že všetko má svoj zmysel. 

9. Deň alebo noc?
Noc.


10. Charakterizuj svoj vzťah k literatúre. Čo pre teba znamená?
Je občas trochu komplikovaný. Niekedy literatúru milujem a inokedy ju nenávidím. Znamená však pre mňa mnoho a potrebujem ju k svojmu životu. Je pre mňa zdrojom zábavy a oddychu, ale aj pokladnicou, ktorá prekypuje poznatkami a informáciami. Literatúra je pre mňa niečo ako sestra, ktorú v skutočnom živote nemám.


11. Keď zavriem oči, vidím...
Keď zavriem oči, tak vidím ako sa mi premietajú vlastné myšlienky.

Ďakujem Barbore za príjemné stretnutie a rozhovor! :)
Nabudúce sa môžete tešiť na ďalšie inšpiratívne ženy z môjho okolia. 



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára